مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 11:072023-02-16سياسي

مقوله حمایت از محیط زیست مغفول مانده است


نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در محلس شورای اسلامی گفت: در سطح کلان کشور حمایت لازم از بودجه محیط زیست صورت نگرفته و موضوع پیوست های سلامت محور نیز لحاظ نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی صبح امروز در جریان بازدید معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس، استاندار قزوین و دیگر مسئولان استانی از نیروگاه شهید رجایی، بیشترین شکایت مردم از نمایندگان مجلس را ایجاد آلودگی نیروگاه در محیط بر اثر سوخت مازوت و سوخت های حرارتی ذکر و اظهارکرد: مصرف آبی که نیروگاه دارد منجر به تغییر زیست بوم منطقه شده است.

وی سیاست گذاری های کلان در کشور در زمینه رفع آلودگی را مورد نقدی جدی دانست و افزود: توجه لازم برای ارتقاء کیفیت زیستی در کنار نیروگاه ها نه فقط در قزوین بلکه در کشور انجام نمی شود و این در حالی است که در مورد سوخت نیروگاه ها می شود تمهیدات بهتری اندیشید.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: مصرف سوخت مازوت در نیروگاه ها اثرات نامطلوبی همچون بیماری های مزمن، قلبی، ریوی و بروز بیماری های بدخیم به همراه دارد که ثابت شده است فیلتراسیون و اورهال کردن نیروگاه ها و ارتقاء سیستم های آنها می تواند در کاهش آلودگی موثر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقوله حمایت از محیط زیست مغفول مانده است

مقوله حمایت از محیط زیست مغفول مانده است