مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 11:152023-02-16سياسي

ضرورت لغو قابل راستی آزمایی تحریم ها برای از سرگیری موثر برجام


در بیانیه مشترک ایران و چین بر ضرورت لغو تحریم ها به گونه ای قابل راستی آزمایی برای از سرگیری اجرای کامل و مؤثر برجام تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در پایان سفر حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی به این کشور، در بیانیه مشترکی ضمن حمایت قاطع از مسائل مربوط به منافع اساسی و حراست از حاکمیت ملی، تمامیت سرزمینی و عزت ملی یکدیگر، بر اهمیت روابط نزدیک سران دو کشور به منظور تعمیق مشارکت جامع راهبردی تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه مشترک ایران و چین دو طرف ضمن توافق بر تسریع در اجرای برنامه همکاری جامع و ادامه افزایش همکاری ها در زمینه های تجاری، کشاورزی، صنعتی، انرژی تجدیدپذیر، زیرساختی و غیره، توافق کردند که هجدهمین نشست کمیته مشترک تجاری و اقتصادی ایران - چین در سال 2023 در تهران برگزار شود.

در این بیانیه همچنین دو طرف بار دیگر با تکرار اینکه خروج یکجانبه آمریکا از برجام علت اصلی وضعیت کنونی است، تاکید کردند که لغو تحریم ها و اطمینان از منافع اقتصادی ایران بخش اساسی و پایه ای برجام است و همه تحریم های مربوطه باید به گونه ای قابل راستی آزمایی برداشته شوند تا از سرگیری اجرای کامل و مؤثر برجام تسهیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت لغو قابل راستی آزمایی تحریم ها برای از سرگیری موثر برجام

ضرورت لغو قابل راستی آزمایی تحریم ها برای از سرگیری موثر برجام