مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 11:282023-02-16پزشكي

غربالگری و تست رایگان سرطان در کرمانشاه


سارا شاه آبادی، مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا و آنفولانزا در استان، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد یک روند ثابت در ابتلا به کرونا و آنفولانزا در استان را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: از هفدهم دی ماه تا به امروز موردی از مرگ بر اثر کرونا در استان گزارش نشده است.

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص طرح غربالگری رایگان سرطان در همه مراکز بهداشتی استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه دومین عامل مرگ و میر در استان، ابتلا به سرطان ها است و از آنجا که بسیاری از سرطان ها در مراحل اولیه علامتی ندارند؛ تشخیص زودهنگام سرطان ها در کنترل بیماری بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: در نظام بهداشتی فعلا سه سرطان سینه و سرطان دهانه رحم در خانم ها و همچنین سرطان روده بزرگ هم در زنان و مردان در حال غربالگری است.

شاه آبادی گفت: زنان 30 تا 60 سال برای غربالگری سرطان سینه و سرطان دهانه رحم می توانند به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی محل زندگی در شهرها و خانه های بهداشت در روستاها مراجعه کنند و اگر مشکوک به سرطان باشند به سطح 2 درمان برای ارائه خدمات تخصصی ارجاع داده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری و تست رایگان سرطان در کرمانشاه

غربالگری و تست رایگان سرطان در کرمانشاه