مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 12:102023-02-16اقتصادي

ساخت دستگاه بذرکار نیمه اتوماتیک توسط مخترع گیلانی


نخبه جوان گیلانی با ساخت دستگاه بذرکار نیمه اتوماتیک به کمک افزایش سرعت کاشت بذر در اراضی کشاورزی رفته که در صورت تولید انبوه گامی مهم در توسعه کشاورزی در گیلان برداشته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، سعید شفیعی ثابت: کشاورزی یکی از حوزه های است که اشتغال و اقتصاد بخش زیادی از مردم استان گیلان به آن وابسته است.

ظرفیت خدادادی در کنار تلاش گیل مردان و گیل زنان باعث شده تا استان گیلان با تولیدات محصولات مختلف کشاورزی ازجمله برنج، چای، مرکبات، تولیدات باغی جایگاه ویژه ای در کشور به خود اختصاص دهد تا جایی که  بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی، گیلان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه اول تا سوم کشور را دارد و سالانه بیش از 70 نوع محصول کشاورزی در این استان تولید می شود و در چنین شرایطی قطعاً توسعه بخش کشاورزی پیش شرط توسعه اقتصادی گیلان است.

  استان گیلان دارای 238 هزار هکتار اراضی زیر کشت شالیزاری و سه هزار هکتار اراضی بادام زمینی است به طوری که سالانه بیش از 750 هزار تن برنج سفید و 11 هزار تن بادام زمینی در گیلان تولید می شود که این امر نشان دهنده تولید 50 درصدی برنج کشور و 90 درصد بادام زمینی کشور در گیلان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه بذرکار نیمه اتوماتیک توسط مخترع گیلانی

ساخت دستگاه بذرکار نیمه اتوماتیک توسط مخترع گیلانی