مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 12:152023-02-16سياسي

امام موسی کاظم (ع) مظهر استمرار عمل و تبیین در راه حق


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از فیش امام موسی کاظم در بیانات رهبری، در زندگینامه ی آن امام عالی مقام [امام موسی بن جعفر (علیه السّلام) ] ، - این مقطع سی وپنج ساله (از 148 تا 183 هجری) یعنی دوران امامت حضرت ابی الحسن موسی بن جعفر(علیهماالسّلام) یکی از مهمترین مقاطع زندگینامه ی ائمه(علیهم السّلام) است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از فیش امام موسی کاظم در بیانات رهبری، در زندگینامه ی آن امام عالی مقام [امام موسی بن جعفر (علیه السّلام) ] ، سخن از حوادث گوناگون و بی ارتباط با یکدیگر و تأکید بر مقام علمی و معنوی و قدسی آن سلاله ی پیامبر (صلّی اللَّه علیه واله وسلّم) و نقل قضایای خاندان و اصحاب و شاگردان و مباحثات علمی و کلامی و امثال آن، بدون توجه به خط جهاد مستمری که همه ی عمر سی وپنج ساله ی امامت آن بزرگوار را فراگرفته بوده است، ناقص و ناتمام می ماند.

تشریح و تبیین این خط است که همه ی اجزای این زندگی پرفیض را به یکدیگر مرتبط می سازد و تصویری واضح و متکامل و جهت دار که در آن هر پدیده یی و هر حادثه یی و هر حرکتی، دارای معنایی است، ارایه می کند.

چرا حضرت امام صادق(علیه السّلام) به مفضّل می فرماید: امر امامت این جوانک را فقط به اشخاص مورد وثوق بگو؟ (2) و به عبدالرحمن بن حجاج به جای تصریح به کنایه می گوید: زره بر تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام موسی کاظم (ع) مظهر استمرار عمل و تبیین در راه حق

امام موسی کاظم (ع) مظهر استمرار عمل و تبیین در راه حق