مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 13:202023-02-16اقتصادي

آیین نامه جدید کاریابی ها تصویب شد


آیین نامه جدید کاریابی ها که به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده بود توسط هیات وزیران به تصویب رسید در حالی که پیش از این کانون های کاریابی های بخش خصوصی بازنگری مجدد پیش نویس آن را خواستار شده بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هیات وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها) و به استناد تبصره 4 ماده واحده قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی فاقد پروانه کار مصوب 1380 آیین نامه اجرایی جدید قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی را تصویب کرد.

این آیین نامه در حالی به تصویب رسید که پیش از این کاریابی های کشور با تاکید بر اصلاح آیین نامه کاریابی ها با مشورت بخش خصوصی گفته بود: کاریابی ها در شفاف کردن آمار اشتغال کشور موثرند و به تحقق سیاست های اشتغال کمک می کنند.

لیلا دانشمندی نایب رییس کانون کاریابی های کشور در گفت وگویی با ایسنا درباره تصویب آیین نامه جدید گفت:خواسته ما این بود که در پیش نویس آیین نامه برخی مورد بازنگری قرار بگیرد ولی متاسفانه در جلسه آخر بررسی بخش خصوصی دعوت نشد و پیش نویس را بدون حضور ما به هیات دولت ارسال کردند.

وی ادامه داد: تلاش بخش خصوصی و گفتن و گفتمان نه تنها نتیجه نداشت بلکه نشان داد که اهمیت سه جانبه گرایی در حد یک شعار بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه جدید کاریابی ها تصویب شد

آیین نامه جدید کاریابی ها تصویب شد