مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 13:552023-02-16بين الملل

قطعنامه سازمان ملل با درخواست آتش بس در اوکراین و صلح


اتحادیه اروپا قطعنامه ای را که هفته آینده در شب نخستین سال حمله روسیه به اوکراین توسط مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته خواهد شد، منتشر کرده و در آن خواستار توقف اقدامات خصمانه و صلحی شده است که حاکمیت، - اتحادیه اروپا قطعنامه ای را که هفته آینده در شب نخستین سال حمله روسیه به اوکراین توسط مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته خواهد شد، منتشر کرده و در آن خواستار توقف اقدامات خصمانه و صلحی شده است که "حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی" اوکراین را تضمین کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در مجمع عمومی سازمان ملل که 193 عضو دارد هیچ حق وتویی وجود ندارد بنابراین این قطعنامه مطمئنا در پایان جلسه ویژه فوق العاده 23 فوریه تصویب خواهد شد.

اما سوال اصلی این است که این قطعنامه با چه تعداد رای مثبت تصویب خواهد شد.

یکی از دیپلمات های اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود، گفت، اوکراین به مناسبت این سالروز از اتحادیه اروپا خواست تا پیش نویس این قطعنامه را با مشورت کشورهای عضو سازمان ملل و با هدف جلب حمایت قاطعانه جامعه بین الملل از صلح در اوکراین همسو با منشور سازمان ملل تهیه کند.

منشور سازمان ملل خواستار حل صلح آمیز اختلافات است و تاکید دارد که تمامی کشورها باید از تهدید یا استفاده از زور علیه تمامیت ارضی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعنامه سازمان ملل با درخواست آتش بس در اوکراین و صلح

قطعنامه سازمان ملل با درخواست آتش بس در اوکراین و صلح