مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 14:502023-02-16سياسي

طاقوت ستیزی امام موسی بن جعفر از سایر ائمه بیشتر بود


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: طاقوت ستیزی امام موسی بن جعفر از سایر ائمه بیشتر بود و باید موسی بن جعفر در مسئله طاغوت ستیزی و طاغوت زدایی تظاهر بیشتری می داشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله علم الهدی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم علیه السلام که در حرم امام رضا علیه السلام برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت این امام همام، اظهار کرد: پروردگار محور رسالت هر پیغمبری را در همه دوران ها و همه شرایط، دو مسئله عنوان می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مسئله اول، توسعه و ترویج بندگی و عبودیت خدا و مسئله دوم، طاغوت زدایی و طاغوت ستیزی است؛ در کنار عبودیت پروردگار، ذات مقدس حق در قرآن کریم، طاغوت ستیزی را محور رسالت انبیا معرفی می کند.

وی با بیان این که عظمتی که در سیمای شخصیت امام هفتم وجود دارد، همین دو واقعیت است، خاطرنشان کرد: موسی بن جعفر علیه السلام در میان مردم به عنوان عبد صالح معروف بودند و در لسان احادیث و روایات نیز که می خواهند از زبان ایشان به عنوان مرسل نقل کنند، می گویند و قال عبدالصالح ، این لقب در راستای همان حرکت طاغوت ستیزی خاصی بوده است که موسی بن جعفر اجرا می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طاقوت ستیزی امام موسی بن جعفر از سایر ائمه بیشتر بود

طاقوت ستیزی امام موسی بن جعفر از سایر ائمه بیشتر بود