مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 بهمن 1401 ساعت 05:552023-02-17پزشكي

داروهای بیش فعالی در بارداری خطر اوتیسم را در کودک افزایش نمی دهد


محققان گزارش می دهند کودکانی که در معرض داروهای اختلال بیش فعالی قرار گرفتند، بیشتر در معرض اختلالات عصبی رشدی مانند اختلال بیش فعالی یا اوتیسم نیستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیسن نت، این خبر ممکن است برای زنانی که در طول بارداری خود نیاز به مصرف داروهای اختلال بیش فعالی داشته اند، خوشایند باشد.

دکتر ورلی برگینک ، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه پزشکی آیکان، گفت: ما می بینیم که تعداد زنان در سنین باروری که برای اختلال بیش فعالی دارو مصرف می کنند به سرعت در حال افزایش است، و بنابراین بسیار مهم است که دانش بیشتری به دست آوریم تا بتوانیم به این زنان مشاوره دهیم.

برگینک در بیانیه خبری دانشگاه گفت: ما می دانیم که وقتی زنان از داروهای اختلال بیش فعالی استفاده نمی کنند، خطر تصادف یا از دست دادن شغل افزایش می یابد.

این نتایج ممکن است به زنان در مورد استفاده از داروهای اختلال بیش فعالی در دوران بارداری کمک کند تا آگاهانه تصمیم بگیرند.

محققان بیش از 1 میلیون کودک متولد شده بین سال های 1998 و 2015 در دانمارک را مورد بررسی قرار دادند و تا سال 2018 تحت نظر گرفتند.

این داده ها شامل تقریباً 900 کودک بود که مادرانشان یا در طول بارداری به مصرف داروهای اختلال بیش فعالی ادامه داده بودند یا در دوران بارداری شروع به مصرف داروهای اختلال بیش فعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروهای بیش فعالی در بارداری خطر اوتیسم را در کودک افزایش نمی دهد

داروهای بیش فعالی در بارداری خطر اوتیسم را در کودک افزایش نمی دهد