مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 بهمن 1401 ساعت 13:232023-02-17بين الملل

آغاز رزمایش 3 جانبه چین، روسیه و آفریقای جنوبی در اقیانوس هند


وزارت دفاع آفریقای جنوبی از آغاز رزمایش دریایی سه جانبه با چین و روسیه در اقیانوس هند و پرتاب یک موشک مافوق صوت روسی در جریان این رزمایش برای اولین بار خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آفریقای جنوبی از آغاز رزمایش دریایی مشترک چین و روسیه و آفریقای جنوبی با نام موسی-2 در اقیانوس هند از روز جمعه خبر داد.

  براساس گزارش خبرگزاری تاس، تاندی مودیس وزیر دفاع آفریقای جنوبی گفت، این رزمایش سه جانبه در راستای هماهنگی سیستمهای عملیات دریایی و تقویت فرماندهی و کنترل مشترک برگزار می شود و کشورهای شرکت کننده از منافع آن بهره مند خواهند شد.

وزارت دفاع آفریقای جنوبی همچنین تاکید کرد که رزمایش موسی-2 همچنین پلتفرمی برای تبادل دانش نظامی دریایی، مهارتها و تجربیات عملیاتی میان این سه کشور است.

  براساس این گزارش، این رزمایش ده روزه از امروز تا 27 فوریه در سواحل آفریقای جنوبی واقع در استان کوازولو-ناتال که مهمترین پایگاه دریایی آفریقای جنوبی در اقیانوس هند در آنجاست است برگزار خواهد شد و مساحتی حدود 160 کیلومتر مربع را در برخواهد گرفت.

  روسیه با ناو ادمیرال گروشکوف و یک نفتکش دریایی، چین با یک ناوشکن و یک کشتی لجستیکی و آفریقای جنوبی با یک ناوشکن و دو کشتی لجستیکی در آن شرکت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز رزمایش 3 جانبه چین، روسیه و آفریقای جنوبی در اقیانوس هند

آغاز رزمایش 3 جانبه چین، روسیه و آفریقای جنوبی در اقیانوس هند