مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 بهمن 1401 ساعت 14:302023-02-17اقتصادي

عملیات اجرایی تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه پایان یافت


دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه از پایان عملیات اجرایی تونل 36 کیلومتری انتقال آب به دریاچه ارومیه از سد کانی سیب خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدصادق معتمدیان ظهر جمعه در حاشیه بازدید از تونل انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه اظهار کرد: عملیات اجرایی این تونل 36 کیلومتری با تلاش همه جانبه به سرعت خاتمه یافته و مشکل مرمت بخشی از آن نیز رفع شده است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: برای اجرای این تونل بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان هزینه شده که هزار میلیارد تومان آن در دولت سیزدهم و با نگاه ویژه ریاست جمهور برای این طرح انجام شده است.

وی اضافه کرد: این عملیات اجرایی فاخر و عظیم با تلاش وزارت نیرو به اتمام رسیده و شاهد اتمام فاز یک انتقال آب مازاد از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه هستیم.

وی با بیان اینکه در فاز اول سالانه 300 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می شود، ادامه داد: مجموع ای انتقالی از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه 600 میلیون مترمکعب است که در پایان فازهای بعدی به این عدد خواهیم رسید.

دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور به اجرای این طرح گفت: پس از سفر آیت الله رییسی به استان، اعتبارات لازم برای اجرای طرح به صورت کامل تخصیص یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات اجرایی تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه پایان یافت

عملیات اجرایی تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه پایان یافت