مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 بهمن 1401 ساعت 15:202023-02-17بين الملل

وزیر خارجه عراق: مذاکرات هسته ای متوقف نشده است


وزیر خارجه عراق در یک گفتگوی خبری با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت که این مذاکرات متوقف نشده است و همچنان ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در گفتگو با شبکه روداو به تشریح جزییات سفر هیئت عراقی به واشنگتن پرداخت و گفت: در مذاکراتمان با طرف آمریکایی به نتایج خوبی رسیدیم.

وی درباره موضوع گفتگوی اخیر او و رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران عنوان کرد: این گفتگو در خصوص روابط عراق و ایران نبود، رابرت مالی به عنوان یک دوست به دیدار من آمد و خواست نظرم را درباره منطقه بداند، من به عنوان یک دوست با او دیدار کردم، پیش از این دیدار نیز وزیر خارجه ایران با من تلفنی گفتگو کرده بود.

وزیر خارجه عراق درباره اینکه آیا در این دیدار به مسئله توافق رفع تحریم ها پرداخت شده و آمریکایی ها پیامی برای ایران ارسال کرده اند یا نه، گفت: بله، زمانی که مسئول پرونده مذاکرات با ایران، به دیدار من می آید و وزیر خارجه ایران با من تماس می گیرد، بدون تردید تبادل نظر صورت می گیرد، ما با وزیر خارجه ایران نیز در یک تماس تلفنی با یکدیگر تبادل نظر کردیم.

فؤاد حسین همچنین به روابط تجاری ایران و عراق پرداخت و گفت: ما با ایران روابط تجاری زیادی داریم، حجم مبادلات تجاری ما به حدود 13 میلیارد دلار می رسد و اگر برق و گاز را نیز اضاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه عراق: مذاکرات هسته ای متوقف نشده است

وزیر خارجه عراق: مذاکرات هسته ای متوقف نشده است