مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 بهمن 1401 ساعت 18:302023-02-17سياسي

چین احتمالاً مهم ترین بازیگر صحنه بین الملل خواهد بود


این حقیقت انکارناپذیری است که چین احتمالاً در آینده مهم ترین بازیگر صحنه بین المللی خواهد بود و اینکه در ایران نیز اشتیاق زیادی به تعامل با چین وجود داشته باشد امر عجیبی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، رضا نصری تحلیل گر مسائل بین الملل در گفت وگو با ایلنا و با اشاره به سفر رییس جمهور به پکن در پاسخ به این سوال که در شرایطی که کل غرب به دنبال مهار چین است ما چه سیاستی را باید در قبال این کشور در پیش بگیریم، گفت: اگر برای ساده سازی، کشورهای غربی را یک بلوک منسجم و هم هدف تصور کنیم، حقیقت این است که کشورهای غربی حوزه های همکاری و رقبای شان را با چین به صورت دقیق تعریف کرده اند و اینطور نیست که در همه حوزه ها قصد مهار یا تضعیف چین را داشته باشند.

وی افزود: فراموش نکنیم چین هم اولین شریک تجاری آمریکا و هم اولین شریک تجاری اتحادیه اروپاست و تضعیف آن در برخی حوزه ها برای کشورهای غربی به مثابه خودزنی و ناقص کردن بخشی از اقتصاد خودشان است.

ضمن اینکه چین هم از نظم بین المللی فعلی بسیار بهره برده است و در سایه آن در حال تبدیل شدن به اولین قدرت اقتصادی جهان است؛ در نتیجه، چین هم - مادامی به اهداف کلان تر خود نرسیده - هیچ عجله ای برای برهم زدن این نظم ندارد و او نیز حوزه های همکاری و رقابتی مجزا و مشخصی با رقبای خود تعریف کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین احتمالاً مهم ترین بازیگر صحنه بین الملل خواهد بود

چین احتمالاً مهم ترین بازیگر صحنه بین الملل خواهد بود