مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 00:052023-02-17سياسي

قائم مقام بنیاد نخبگان: بخش زیادی از توسعه علم و فناوری در دنیا مرهون «وقف» است


قائم مقام بنیاد ملی نخبگان بر لزوم حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از نخبگان کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بخش زیادی از توسعه علم و فناوری در دنیا مرهون امور خیریه و سنت حسنه وقف است.

- ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در گفت وگو با خبرنگار فارس درباره استفاده از ظرفیت سنت حسنه وقف برای گسترش علم و فناوری با اشاره به اینکه وقف در دیگر کشورها با عناوین دیگری یاد می شود، اظهار کرد: در حال حاضر بخش زیادی از توسعه علم و فناوری در دنیا مرهون امور خیریه و سنت حسنه وقف است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال های اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه به مسئله علم و فناوری نگاه ویژه ای داشته است و مشاهده می کنیم که منابع خودش را در این راه هزینه می کند؛ طبیعتاً به دلیل اینکه منابع اوقاف مردمی است و نیازمند بودجه های دولت نیست از پایداری بالاتری برخوردار است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: ما در بنیاد ملی نخبگان پیشنهادی که به سازمان اوقاف و امور خیریه داشته ایم، این است که از منابع وقف و امور خِیر در حمایت از نخبگان هم استفاده شود زیرا ماده ی اولیه شرکت های دانش بنیان همین افراد نخبه هستند؛ اگر سازمان اوقاف و امور خیریه می خواهد یک کار زیربنایی انجام دهد باید در کنار کمک به حوزه علم و فناوری، بحث پشتیبانی از نخبگان را هم در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قائم مقام بنیاد نخبگان: بخش زیادی از توسعه علم و فناوری در دنیا مرهون «وقف» است

قائم مقام بنیاد نخبگان: بخش زیادی از توسعه علم و فناوری در دنیا مرهون «وقف» است