مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 08:002023-02-18بين الملل

زمستان آینده برای اتحادیه اروپا سخت تر خواهد بود


رییس آژانس بین المللی انرژی هشدار داد که زمستان آینده برای اتحادیه اروپا سخت تر خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از تاس، فاتح بیرول ، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی (IEA) که در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کرده است، گفت: زمستان آینده برای اتحادیه اروپا به دلیل بحران گاز سخت تر خواهد بود.

این مقام آژانس بین المللی انرژی در حساب توییتری خود نوشت: من از تلاش های اتحادیه اروپا برای غلبه بر بحران گاز در زمستان قدردانی کردم، اما زمستان آینده حتی سخت تر خواهد بود.

او بدون اشاره به جزییات گفت: اروپا به یک طرح جامع جدید برای صنعت خود نیازمند است، در غیر این صورت مشکلات چندبرابر خواهد شد.

پس از جنگ اوکراین و تنش در روابط اروپا و روسیه که صادرات گاز روسیه به اروپا را نیز تحت الشعاع قرار داد، دولت های اروپایی از گاز طبیعی مایع گران قیمت ال ان جی (LNG) که از طریق دریا از آمریکا و قطر وارد می شود، برای جبران کسری گاز خود استفاده می کنند.

مسکو پیش از جنگ اوکراین حدود 40 درصد از گاز مصرفی اتحادیه اروپا را از طریق خط لوله تأمین می کرد اما اکنون این صادرات تا 75 درصد کاهش یافته است.

اگرچه مسکو همچنان گاز خود را از مسیر اوکراین، ترکیه و دریای سیاه در خط لوله موسوم به ترک استریم به اروپا ارسال می کند، اما اکنون چشم انداز توقف کامل این روند ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمستان آینده برای اتحادیه اروپا سخت تر خواهد بود

زمستان آینده برای اتحادیه اروپا سخت تر خواهد بود