مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 09:342023-02-18سياسي

تاکید «مهرالدین» بر توسعه همکاری بین تاجیکستان و ایران


وزیر امور خارجه تاجیکستان در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد روابط بین تهران و «دوشنبه» گفت: در مدت اخیر دیدارهای بین مقامات دو کشور در عالی ترین سطح برگزار شده ضمن این که تاجیکستان خواهان توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان در یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت: این کشور طرفدار توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که از وضعیت کنونی روابط میان دو کشور چه ارزیابی دارید؟ ، اظهار داشت: طی سال های اخیر دید و بازدیدهای مقامات تاجیکستان و ایران در عالی ترین سطح سیاسی و همچنین در سطح وزارتخانه ها و سایر ساختارهای دو کشور به صورت مطلوب انجام شده است.

وی روابط سیاسی میان دوشنبه و تهران را مثبت عنوان کرد و گفت: به خصوص سفرهای رسمی روسای جمهور تاجیکستان و ایران به کشورهای یکدیگر انگیزه های جدیدی در جهت توسعه مناسبات ایجاد کرده است.

  این مقام سیاسی تاجیک با اشاره به علاقه مندی کشورش نسبت به گسترش روابط با ایران، بیان داشت: ما جانبدار تقویت رایزنی های موثر سیاسی بین دو کشور به منظور توسعه پایدار مناسبات هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید «مهرالدین» بر توسعه همکاری بین تاجیکستان و ایران

تاکید «مهرالدین» بر توسعه همکاری بین تاجیکستان و ایران