مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 09:342023-02-18سياسي

شفافیت عملکرد شرکت های دولتی به رشد درآمدهای مالیاتی منجر می شود


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ضرورت دارد بند شفافیت عملکرد شرکت های دولتی به قوانین سالانه برگردد، گفت: با شفاف شدن اطلاعات شرکت ها، - جعفر قادری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه ضرورت شفاف سازی صورت های مالی شرکت های دولتی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: اگر قرار است شفافیت در فضای اقتصادی کشور ایجاد کنیم، بهترین کار این است که این امر از شرکت های دولتی و دولت شروع شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی عملکرد دولت و شرکت های زیر مجموعه آن شفاف نباشد، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که بخش های دیگر اقتصاد کشور شفاف شوند، تلاش ما باید بر این باشد که هر جایی به دولت ارتباط پیدا می کند، شفاف سازی در دستور کار قرار بگیرد، این امر به افزایش راندمان کاری بخش های دولتی و کارآیی آن منجر می شود؛ وقتی همه چیز روشن باشد، فضا برای پنهان کاری از بین می رود و این به نفع کشور است.

وی تصریح کرد: شفافیت شرکت های دولتی موجب می شود بتوانیم بر بخش هایی که کمتر در دسترس دیوان محاسبات است، نظارت بیشتری داشته باشیم.

قادری گفت: شفاف سازی عملکرد شرکت های دولتی و انتشار صورت های مالی آنها مزایای زیادی دارد و وضعیت این شرکت ها را از حالت تاریکخانه خارج می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفافیت عملکرد شرکت های دولتی به رشد درآمدهای مالیاتی منجر می شود

شفافیت عملکرد شرکت های دولتی به رشد درآمدهای مالیاتی منجر می شود