مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 13:002023-02-18اقتصادي

قیمت نفت امسال روی 100 دلار را نمی بیند


بانک آمریکایی جی پی مورگان پیش بینی کرد قیمت نفت امسال به 100 دلار در هر بشکه نخواهد رسید، مگر این که یک رویداد ژئوپلیتیکی بزرگ، بازارها را دوباره به آشوب بکشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشت جدیدی اعلام کردند اوپک پلاس ممکن است 400 هزار بشکه در روز به عرضه نفت در سال میلادی جاری اضافه کند و صادرات روسیه ممکن است تا اواسط سال 2023 بهبود پیدا کند.

طبق یادداشت این بانک وال استریت، انتظار می رود تولید نفت روسیه تا ژوئن بهبود پیدا کند و قیمت بالای نفت، مانع از آن خواهد شد که آمریکا برای پر کردن ذخایر نفت استراتژیک، نفت خریداری کند.

جی پی مورگان پیش بینی کرد تقاضای چین برای نفت به میزان 770 هزار بشکه در روز رشد می کند که افزایش کمتری در مقایسه با پیش بینی اوپک و آژانس بین المللی انرژی از رشد تقاضای چین در سال میلادی جاری است.

گلدمن ساکس همچنان انتظار دارد قیمت نفت برنت امسال به 100 دلار در هر بشکه برسد اما در پیش بینی خود تجدیدنظر کرده و انتظار دارد به جای اواسط سال 2023، نفت در دسامبر سه رقمی شود.

گلدمن ساکس هفته گذشته برآورد خود از میانگین قیمت نفت در سال میلادی جاری را از 98 دلار، به 92 دلار پایین برد.

پیش بینی این بانک سرمایه گذاری آمریکایی از قیمت نفت برنت در سال آینده، 100 دلار در هر بشکه است که کمتر از پیش بینی قبلی 1


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت نفت امسال روی 100 دلار را نمی بیند

قیمت نفت امسال روی 100 دلار را نمی بیند