مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 13:352023-02-18اجتماعي

35 هزار بال پرنده در منابع آبی نقده سرشماری شد


رییس اداره محیط زیست نقده از سرشماری 35 هزار بال پرنده در منابع آبی این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اکبر قائمی در این زمینه اظهار کرد: کارشناسان این اداره در طرح سرشماری زمستانی پرندگان، بیش از 35 هزار بال پرنده بومی و مهاجر را در منابع آبی این شهرستان شمارش کردند.

وی ادامه داد: کارشناسان در این سرشماری بیش از 40 گونه پرنده آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی از جمله خوتکا، تنجه، آب چلیک، کشیم، چنگر، اردک سرحنایی، اردک سرسبز، غاز خاکستری، عقاب تالابی، چوپ پا، پرستوی دریایی و گونه بسیار نادر اردک سرسفید را شمارش کردند.

قائمی اضافه کرد: در این سرشماری بیشترین پرندگان در سد و تالاب حسنلو شمارش شد و تالاب های سولدوز، درگه سنگی (سیران گلی)، یادگارلو ، آق قلعه (شورگل حسنلو) و حاشیه رودخانه گدار (گادر) در جایگاه های بعدی قرار داشتند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده با اشاره به اینکه سرشماری زمستانی پرندگان 21 تا 23 دیماه انجام شد گفت: سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی با هدف دستیابی به آمار دقیق، تعداد و ترکیب جمعیتی گونه ها و مطالعه تغییرات احتمالی در کانون های جمعیتی پرندگان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه بررسی آخرین وضعیت پرندگان و زیستگاه های آنها از دیگر اهداف برگزاری سرشماری است، ادامه داد: برای آگاهی از تنوع و تعداد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 هزار بال پرنده در منابع آبی نقده سرشماری شد

35 هزار بال پرنده در منابع آبی نقده سرشماری شد