مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 18:302023-02-18سياسي

قرآن در صدر برنامه های فرهنگی و هنری دولت سیزدهم قرار دارد


قرآن در صدر برنامه های فرهنگی و هنری دولت سیزدهم قرار گرفته و در رأس همه برنامه ها به آن توجه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدمحمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار داشت: عید مبعث از جهات مختلف بخصوص برای دوره حاضر تداعی کننده معانی متعددی است.

اگر بعثت را برانگیخته شدن انسان کامل برای برقراری عدل، قسط و عقلانیت در کره زمین بدانیم ما این افتخار را داشتیم با پیروزی انقلاب اسلامی جنس جدیدی از بعثت نبوی را تجربه کنیم.

وی افزود: اگر پیامبر نور و عظیم الشأن ما در دوره سیاهی و ظلمت پیام نور و وحدت را آورد بعد از 14 قرن انقلاب اسلامی بعثتی دوباره برای رهایی بشر از ظلمت و طواغیت زمان بود.

اسماعیلی اضافه کرد: پیام بعثت، پیامی همیشگی است و امام راحل با اقتدار به جد بزرگ خویش این نهضت بزرگ و این بعثت جدید را در عصر معاصر پایه گذاری کردند و خودشان را مخاطب این دعوت به امر الهی یافتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امام راحل در 15 اردیبهشت 1323 در مکتوبه ای که در کتابخانه یزد وجود دارد در تحلیل اوضاع زمان خویش نامه تاریخی خود را با این آیه آغاز کردند و برای همین می توان گفت نهضت امام از جنس بعثت بود نه از جنس سایر انقلاب هایی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرآن در صدر برنامه های فرهنگی و هنری دولت سیزدهم قرار دارد

قرآن در صدر برنامه های فرهنگی و هنری دولت سیزدهم قرار دارد