مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 19:002023-02-18بين الملل

مجارستان: جنگ اوکراین با مذاکره مسکو و واشنگتن پایان می یابد


رییس جمهور مجارستان روز شنبه گفت که جنگ در اوکراین تنها با مذاکره آمریکا و روسیه می تواند پایان یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ویکتور اوربان رییس جمهور مجارستان روز شنبه گفت که جنگ در اوکراین تنها با مذاکره آمریکا و روسیه می تواند پایان یابد.

وی در ادامه سخنانش گفت: جنگ در اوکراین پایان نمی یابد مگر با مذاکرات میان آمریکا و روسیه و دولت مجارستان نیز با این ایده موافق نیست که روسیه امنیت تمام اروپا را تهدید می کند .

  این در حالی است که مقام های اطلاعاتی نروژ روز دوشنبه اعلام کردند که روسیه تهدید امنیتی اصلی برای تمام اروپا بوده و برای مدتی طولانی نیز باقی خواهد ماند.

روسیه از 24 فوریه 2022 (پنجم اسفند ماه 1400) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را تجاوز و حمله به تمامیت ارضی خود خوانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجارستان: جنگ اوکراین با مذاکره مسکو و واشنگتن پایان می یابد

مجارستان: جنگ اوکراین با مذاکره مسکو و واشنگتن پایان می یابد