مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 09:152023-02-19سياسي

سهم میلیاردی مردم چهارمحال و بختیاری در توسعه حرم امام حسین(ع)


رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: صحن عقیله بنی هاشم(ع) در حرم امام حسین(ع) با مشارکت خیران و با نذورات مردمی در حال ساخت است که مردم استان نیز در این کار خیر شریک هستند.

- علی کیانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در حال حاضر 60 کارگاه فرش بافی در چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت هستند که 48 کارگاه از این تعداد در سال جاری دایر شده است.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری افزود: بیش از 500 بانوی هنرمند استان در اوقات فراغت خود با بافت این فرش ها به صورت تبرعی در توسعه حرم مشارکت دارند.

کیانی بیان داشت: هر فرش یک کارگاه محسوب می شود و هزینه فروش آن به ساخت صحن عقیله بنی هاشم(ع) در کربلای معلی تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: از این تعداد فرش بافته شده 46 فرش در سال گذشته بافته و امسال برش خورده اند که 36 تخته فروخته شده و 10 تخته دیگر در حال فروش است.

کیانی توضیح داد: در سال گذشته به علت کرونا ابعاد فرش ها کوچک تر بودند که امسال با فروکش کردن کرونا کارگاه های گروهی با فرش های بزرگتر فعال شدند و تا کنون 700 میلیون تومان فرش با قیمت گذاری کارشناس معتمد به فروش رفته و به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات مرکز واریز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم میلیاردی مردم چهارمحال و بختیاری در توسعه حرم امام حسین(ع)

سهم میلیاردی مردم چهارمحال و بختیاری در توسعه حرم امام حسین(ع)