مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 09:252023-02-19اقتصادي

تفاوت واردات بین سامسونگ و آیفون چیست؟


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت که باید مجموعه های اجرایی به این موضوع پاسخ دهند که چه تفاوتی بین واردات تلفن همراه سامسونگ وجود دارد که جلوی واردات گوشی مدل آیفون 14 به بعد را گرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حجت الله فیروزی در گفت وگو با ایسنا، در واکنش به بخشنامه گمرک مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی آیفون 14 به بعد گفت: مباحث مربوط به حوزه رجیستری از جمله مسائلی است که در اختیار گمرک است پس اینکه بگوییم قانون خاصی درباره فلان کالا وجود دارد، چنین چیزی نیست.

وی افزود: دولت برای تنظیم گری بازار کالا و ارز تصمیماتی می گیرد؛ اینکه چه تفاوتی بین واردات تلفن همراه مدل سامسونگ و مدل آیفون وجود دارد به سیاست های وارداتی بر می گردد اما اساسا به جهت نیاز استفاده تفاوت خاصی وجود ندارد.

این نماینده مجلس در مورد اینکه چرا مجوز واردات به تلفن همراه مدل سامسونگ داده می شود اما جلوی واردات آیفون مدل 14 به بعد را می گیرند، گفت: اینها به سیاست های اجرایی دولت بر می گردد چون تفاوتی بین کالا وجود ندارد و هر دو مصرفی است.

اگر قرار به محدودیت واردات باشد از آن لحاظ بوده که ارزبری نداشته باشد پس اگر قرار باشد که ارزی داده شده تا کالایی وارد شود دیگر فرقی نمی کند برند آن کالا چه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت واردات بین سامسونگ و آیفون چیست؟

تفاوت واردات بین سامسونگ و آیفون چیست؟