مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 09:452023-02-19اقتصادي

جزییات مبلغ یارانه 1402 و احتمال حذف دهک های پردرآمد در سال آینده


در روزهای پایانی سال و همزمان با پیش بینی ثابت ماندن مبلغ یارانه نقدی در لایحه بودجه 1402، این پرسش مهم مطرح شده که آیا قرار است در سال آینده دهک یارانه ای از فهرست سازمان هدفمندی یارانه ها حذف شود؟ - جی پلاس ؛ ​صولت مرتضوی گفت: قانون گذار تکلیف کرده است که ما دهک های پردرآمد را حذف کنیم، اما بنا به پاره ای ملاحظات تاکنون تصمیم جدی برای حذف دهک های بالای درآمدی گرفته نشده است.

در روزهای پایانی سال و همزمان با پیش بینی ثابت ماندن مبلغ یارانه نقدی در لایحه بودجه 1402، این پرسش مهم مطرح شده که آیا قرار است سال آینده دهک یارانه ای از فهرست سازمان هدفمندی یارانه ها خط بخورد؟ آنگونه که دولت سیزدهم در لایحه بودجه 1402 پیشنهاد کرده قرار است یارانه نقدی کمافی السابق به دست سرپرستان خانوار برسد؛ 300 و 400 هزار تومان.

از آنجایی که دولت تصمیم دارد در سال آینده درآمد مالیاتی خود را افزایش دهد، ثابت ماندن مبلغ یارانه نقدی این نگرانی جدی را به وجود آورده که قرار است وزن سنگین مالیات بر دوش سرپرستانی باشد که حداقلی بگیر هستند و اتفاقا حقوق آنها هم تنها 20 درصد بالا می رود.

اما نگرانی دیگر خانوار ایرانی این است که مبادا از گروه یارانه بگیران حذف شوند، این نگرانی و دغدغه به ویژه بعد از پرداخت یارانه بهمن ماه که یا برای عده ای واریز نشد یا اگر هم شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات مبلغ یارانه 1402 و احتمال حذف دهک های پردرآمد در سال آینده

جزییات مبلغ یارانه 1402 و احتمال حذف دهک های پردرآمد در سال آینده