مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 09:462023-02-19اقتصادي

شتر؛ ثروتی بزرگ در دل کویر سیستان و بلوچستان


آب و هوا، شرایط اقلیمی و زیست محیطی سیستان و بلوچستان، این خطه پهناور از کشور را محل مناسبی برای پرورش شتر و کسب درآمد از آن کرده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: شترداری فرصت و ظرفیت خوبی در مناطق کویری کشور، به ویژه در استان سیستان و بلوچستان به منظور تولید گوشت، شیر و فرآوری اجزایی مثل پوست شتر، با ارزش افزوده بسیار بالا است.

براساس اطلاعات موجود، استان سیستان و بلوچستان ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلفی مثل دریا، مرز، کشاورزی، معدن و غیره دارد که بخش هایی از آنها در حال بهره برداری و بخش هایی نیز مغفول مانده است که یکی از ظرفیت های مغفول، شتر داری است.

با آنکه شتر داری به دو صورت سنتی و صنعتی انجام می شود اما براساس شواهد در سیستان و بلوچستان، روش سنتی بر بخش صنعتی غلبه دارد با وجود آنکه اقدامات خوبی در سال های اخیر در حوزه شتر داری صنعتی در این خطه پهناور انجام شده، اما روش سنتی همچنان پر رنگ است.

سیستان و بلوچستان، استانی با اقلیم گرم و خشک است و از سوی دیگر خشکسالی های دو دهه اخیر هم معضلات زیادی برای مردم منطقه ایجاد کرده و در این خصوص برای استفاده بهینه از منابع موجود باید بهترین برنامه ریزی انجام شود که پرورش شتر یکی از بهترین راهکارها برای تأمین بخشی از نیازهای گوشت و شیر محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شتر؛ ثروتی بزرگ در دل کویر سیستان و بلوچستان

شتر؛ ثروتی بزرگ در دل کویر سیستان و بلوچستان