موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - بازنشستگان تامين اجتماعي - بازنشستگان كشوري - تامين اجتماعي - متناسب سازي - واريز يارانه - سيستان و بلوچستان - روش هاي جديد - خانه پدري جلال آل احمد - آزمون سراسري سال 99 - پژوهش مسئله محور - نوكيا - تحقيقات ضدانحصارطلبي - طرح احيا و تعادل بخشي - گرگ كلارك - باستين شواين اشتايگر - رييس كل اسبق بانك مركزي - دغدغه مردم - دبير كل جبهه پيروان خط امام - النصر سپاهان - ورزشكاران جوانمرد

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 10:392023-02-19پزشكي

ماجرای تجویز بی در و پیکر «مکمل ها»/ از قیمت گذاری خودسرانه تا زد و بند برای سود بیشتر


قیمت گذاری سرسام آور مکمل های غذایی، عدم پوشش بیمه ای وتجویز غیرمنطقی آن ها باعث شده است تا پرداختی از جیب مردم افزایش یابد.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس - با شیوع بحران کرونا در دنیا بسیاری از متخصصان توصیه کردند که مصرف مکمل ها می تواند نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلا به کووید داشته باشد از همین رو کمتر نسخه ای را مشاهده می کردیم که مکملی در آن وجود نداشته باشد، رویه ای که هنوز هم ادامه دارد و برخی از پزشکان ترجیح می دهند به جای دارو فقط مکمل غذایی برای بیماران تجویز کنند.

شیوع کرونا منجر شد تا خیلی ها در کنار درمان، سراغ ویتامین ها و مکمل های افزایش دهنده سیستم ایمنی بدن بروند؛ آن هم در شرایطی که ابتلا به کرونا با عوارضی مانند ریزش مو و تضعیف بدن همراه است.

اما همچنان آمارها حکایت از افزایش مصرف این مکمل ها و ویتامین ها دارد.

بر اساس اعلام کارشناسان آمار تولید مکمل هایی مثل ویتامین D که برای تقویت سیستم دفاعی بدن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، رشد چهار تا پنج برابری داشته است.

مشابه همین وضعیت برای مکمل های حاوی ویتامین C یا روی هم ایجاد شده است، با این که تاکنون بارها از طرف مقامات بهداشتی گفته شده که هیچ مکمل تغذیه ای قادر به پیشگیری یا درمان بیماری کووید- 19 نیست اما به دلیل سابقه ای که ویتامین های D و C و همچنین زینک در اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای تجویز بی در و پیکر «مکمل ها»/ از قیمت گذاری خودسرانه تا زد و بند برای سود بیشتر

ماجرای تجویز بی در و پیکر «مکمل ها»/ از قیمت گذاری خودسرانه تا زد و بند برای سود بیشتر