مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 10:572023-02-19بين الملل

فیلیپین: لیزر چینی چیزی نبود که بخواهیم از بسته دفاعی آمریکا استفاده کنیم!


رییس جمهوری فیلیپین گقته استفاده گارد ساحلی چین از لیزر نظامی که به صورت مختصری باعث کوری برخی از ملوانان یک قایق گشتی فیلیپینی در دریای چین جنوبی شده بود، - فیلیپین: لیزر چینی چیزی نبود که بخواهیم از بسته دفاعی آمریکا استفاده کنیم! رییس جمهوری فیلیپین گقته استفاده گارد ساحلی چین از لیزر نظامی که به صورت مختصری باعث کوری برخی از ملوانان یک قایق گشتی فیلیپینی در دریای چین جنوبی شده بود، به اندازه ای نبوده که باعث شود تا مانیل پیمان مشترک دفاعی با آمریکا را فعال کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فردیناند مارکوس جونیور، رییس جمهوری فیلیپین در یک نشست خبری همچنین به سفارت چین در مانیل یادآور شد که تشدید تنش ها و ورود به حریم آب های منطقه ای فیلیپین توسط گارد ساحلی پکن، قایق های ماهیگیری و کشتی های نیروی دریایی چینی، نقش توافقی است که ماه گذشته میلادی با شی جینپینگ، رییس جمهوری چین منعقد شده است.

وی در نخستین اظهارنظر عمومی درباره رویداد ششم فوریه 2023 که در آن دو کشتی چینی و فیلیپین در دریای مود مناقشه چین جنوبی دخیل بودند، گفت: با وجود این حقیقت که لیزر به کار رفته از سوی چین در سطح نظامی بوده فکر نمی کنم که این مساله به اندازه باشد که بخواهیم از پیمان دفاعی مشترکمان با آمریکا استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلیپین: لیزر چینی چیزی نبود که بخواهیم از بسته دفاعی آمریکا استفاده کنیم!

فیلیپین: لیزر چینی چیزی نبود که بخواهیم از بسته دفاعی آمریکا استفاده کنیم!