مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 11:102023-02-19بين الملل

انجام عملیات نجات خدمه سایوز در 24 فوریه


سازمان فضایی روسیه(Roscosmos) روز 24 فوریه را برای ماموریت نجات خدمه سایوز MS-22 که دچار نشتی شده بود، هدف گذاری داده است.

- سازمان فضایی روسیه(Roscosmos) روز 24 فوریه را برای ماموریت نجات خدمه سایوز MS-22 که دچار نشتی شده بود، هدف گذاری داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، روسکاسموس تاریخ جدیدی را برای اعزام یک فضاپیمای نجات به ایستگاه فضایی بین المللی برای بازیابی و بازگرداندن سه فضانوردی که فضاپیمای سایوز آنها (MS-22) در ماه دسامبر به خطر افتاد، تعیین کرده است.

آژانس فضایی این کشور به خبرگزاری فرانسه گفت که پرتاب سایوز MS-23 را برای تاریخ 24 فوریه هدف گذاری کرده است.

این فضاپیمای بدون سرنشین قرار است دو فضانورد روسیه موسوم به دیمیتری پتلین(Dmitri Petelin) و سرگی پروکوپیف(Sergey Prokopyev) و همچنین فرانک روبیو(Frank Rubio) فضانورد ناسا را از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگرداند.

روسکاسموس انجام این ماموریت را روز دوشنبه هفته گذشته به تعویق انداخت، زیرا فضاپیمای پراگرس 82(Progress 82) که یک فضاپیمای تدارکاتی است که از ماه اکتبر گذشته به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شده بود، شروع به نشت مایع خنک کننده کرد.

پتلین، پروکوپیف و روبیو در ماه سپتامبر به ایستگاه فضایی پرواز کردند و قرار بود با همان فضاپیمای سایوز که آنها را به آنجا برده بود، به زمین بازگردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام عملیات نجات خدمه سایوز در 24 فوریه

انجام عملیات نجات خدمه سایوز در 24 فوریه