مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 11:252023-02-19اقتصادي

جاده، قلب بلوطستان های اصفهان را می شکافد


فاز دوم احداث جاده در مسیر روستاهای گوکان- وزوه که از قلب رویشگاه های جنگلی زاگرس فریدونشهر اصفهان می گذرد، این روزها در انتظار اخذ مجوز است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- ندا سپاهی: زمزمه های اجرای دومین فاز از پروژه احداث جاده دوم پشتکوه فریدونشهر در پی بارش های اخیر و بسته شدن مسیرهای هفت روستای این منطقه جدی شده تا با اخذ مجوز کمیسیون ماده 23 مسیر اجرای این پروژه هموارتر شود.

طرح احداث جاده دوم برای روستاهای گوکان- وِزوِه در بخش پشتکوه دوم شهرستان فریدون شهر از سال 1399 توسط گروه جهادی شهید محمدی دُرچه مطرح شد.

طرحی که اگرچه هدف از آن خدمات رسانی و کوتاه کردن مسیر دسترسی به این روستای 10 خانواری است اما از قلب رویشگاه های جنگلی زاگرس و از بالای رودخانه گوکان می گذرد و هزاران اصله بلوط کهنسال و گونه های آندمیک (بومی) جنگلی زاگرس را از بین می برد.

گونه های گیاهی و درختانی که بیش از 500 سال قدمت دارند و ریه های ایران زمین هستند.

طبق طرح اولیه احداث این جاده به طول 15 کیلومتر بوده که نه تنها به قطع و دفن چهار هزار گونه بلوط منجر می شود بلکه اکوسیستم رودخانه گوکان را برهم می زند و زیستمندان جنگل را از بین می برد و از سوی دیگر مسیر سوداگران طبیعت و قاچاقچیان چوب را هموار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاده، قلب بلوطستان های اصفهان را می شکافد

جاده، قلب بلوطستان های اصفهان را می شکافد