مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 13:002023-02-19اقتصادي

«بیمه» صید همیشه فراری صیادان مازندرانی/ این صید به تور ماهیان گیر نمی کند!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، همه ساله از نیمه دوم ماه مهر بیش از 4 هزار و 200 صیاد عضو شرکت های تعاونی پره در مازندران مسیر کسب روزی را در صید ماهی طی می کنند.

روند صید ماهی حدود 6 ماه از فصل سرد سال ادامه دارد، جدای از مشکلات سختی کار و کمبود صید و چالش های مرتبط با این مسئله بحث کم توجهی به شغل سخت و زیان آور اعلام کردن این شغل و هزینه های بسیار زیاد حق پرداخت بیمه به نگرانی های شاغلان این بخش تبدیل شده است.

در سال 92 دولت طی مصوبه ای شغل صید و صیادی را به عنوان مشاغل سخت و زیان آور به شمار آورد اما با گذشت حدود یک دهه هنوز این مصوبه به خاطر تامین نشدن منابع مالی اجرایی نشده  خواسته ای که صیادان مازندران در آستانه شروع فصل صید آن را به عنوان مهمترین مطالبه خود از دولت سیزدهم مطرح می کنند.

  کاهش سهم بیمه صیادان از 27 به 17 درصد اسماعیل برزگر چندین سال در شرکت تعاونی پره شهید کارگر مشغول به کار است  در آغاز گفت وگو به مشکلات بیمه ای در سال های اخیر به دلیل کاهش میزان صید و  درآمد صیادان و همچنین افزایش سن آنها اشاره کرد.

وی یکی از مصوبات از سال های پیش برای صیادان را کاهش سهم بیمه از 27 درصد به 17 درصد عنوان کرد و گفت: این مصوبه به دلیل تامین عدم منابع مالی هنوز به عنوان مشاغل سخت و زیا ن آور اجرایی نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بیمه» صید همیشه فراری صیادان مازندرانی/ این صید به تور ماهیان گیر نمی کند!

«بیمه» صید همیشه فراری صیادان مازندرانی/ این صید به تور ماهیان گیر نمی کند!