مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 15:562023-02-19بين الملل

اوضاع سوریه محور گفت وگوی مشاور امیرعبداللهیان با دیپلمات سوییسی


مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه سوییس خواستار همکاری بیشتر جامعه جهانی برای ارسال کمک های انساندوستانه به سوریه در پی زلزله اخیر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مایا تیسافی مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه سوییس امروز (یکشنبه) 30 بهمن ماه با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت وگو کرد.

  در این دیدار، آخرین تحولات مرتبط با وضعیت سوریه پس از زلزله اخیر، وضعیت شکننده انسانی در این کشور و روند تحولات سیاسی سوریه و همچنین تحولات یمن مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

  خاجی ضمن ابراز تاسف از زلزله اخیر در سوریه، خواستار همکاری بیشتر جامعه جهانی در  ارسال کمک های انساندوستانه به سوریه شد.

وی همچنین تصریح کرد: در حالی که مردم سوریه همچنان تلاش می کنند عزیزان خود را از زیر آوارها بیرون آورند، حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی این کشور نشان دهنده خوی تجاوزگرانه این رژیم است.

  خاجی در رابطه با یمن نیز ضمن اشاره به بحران انسانی در این کشور، بر لزوم لغو فوری محاصره انسانی و اقتصادی یمن و همچنین برقراری آتش بس تأکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوضاع سوریه محور گفت وگوی مشاور امیرعبداللهیان با دیپلمات سوییسی

اوضاع سوریه محور گفت وگوی مشاور امیرعبداللهیان با دیپلمات سوییسی