مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 06:592023-02-20پزشكي

اقداماتی که باید برای سلامت قلبتان در دوران پسا کرونا انجام دهید


متخصصان می گویند کووید خطر ابتلا به عوارض قلبی را بلافاصله و در آینده افزایش می دهد و باید برای مقابله با عوارض قلبی آن آگاه بود و اقداماتی را انجام داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از فورچون، بر اساس مطالعه ای که توسط محققان کتابخانه ملی پزشکی آمریکا منتشر شده حتی ابتلا به کووید خفیف نیز می تواند منجر به افزایش خطر مشکلات قلبی مانند نارسایی قلبی و سکته برای حداقل یک سال شود.

محققان مرکز پزشکی سیدرز-ساینای در پاییز گذشته اعلام کردند که مرگ و میر ناشی از حملات قلبی در طول موج های همه گیری افزایش یافت؛ به ویژه در سنین 25 تا 44 سال که معمولاً جمعیتی کم خطر هستند.

داده های در حال ظهور همچنان از این یافته ها و یافته های مشابه پشتیبانی می کنند.

اندرو مارکس، متخصص قلب و پروفسور بیوفیزیک در دانشگاه کلمبیا، طی تلاشی برای تعیین اینکه چرا و چگونه کووید می تواند بر قلب تأثیر بگذارد، بافت قلب افرادی را که بر اثر کووید جان خود را از دست داده بودند، مورد مطالعه قرار دادند.

از جمله یافته هایی که آنها که روز دوشنبه 1 اسفند در شصت و هفتمین نشست سالانه انجمن بیوفیزیک در سن دیگو ارائه می شود موارد زیر خواهد بود: بافت قلب انسان افزایش سطح استرس اکسیداتیو و التهاب و تغییرات در سطح کلسیم را به دلیل آسیب به سیستم تنظیم کننده آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقداماتی که باید برای سلامت قلبتان در دوران پسا کرونا انجام دهید

اقداماتی که باید برای سلامت قلبتان در دوران پسا کرونا انجام دهید