مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 08:302023-02-20اقتصادي

افزایش قیمت برای واردات روغن خام


طبق آمار گمرک، واردات انواع روغن خام کاهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته اما قیمت آن در بازارهای جهانی و البته ایران با افزایش مواجه شده است.

- طبق آمار گمرک، واردات انواع روغن خام کاهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته اما قیمت آن در بازارهای جهانی و البته ایران با افزایش مواجه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمارهای منتشر شده از از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در 10 ماهه امسال بیش از 774 هزار تن انواع روغن خام از 14 کشور مختلف به ارزش بالغ بر یک میلیارد و 405 میلیون دلار معادل بیش از 30 هزار میلیارد تومان به کشور وارد شده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، کاهش 36.

55 درصدی از نظر وزنی داشته است.

آرژانتین، آلمان امارات متحده عربی، انگلستان، برزیل، ترکیه، رومانی، سوییس، فدراسیون روسیه، قزاقستان، مالدیو، مالزی، مجارستان و هلند 14 کشور مبدأ واردات انواع روغن خام هستند.

نگاهی دقیق تر به آمار واردات انواع روغن خام از جمله روغن ذرت، روغن دانه آفتابگردان، روغن خام سویا و روغن پالم نشان می دهد که این محصولات در بازارهای جهانی با افزایش قیمت مواجه شده است، چرا که به طور متوسط هر کیلوگرم روغن خام وارد شده در سال جاری یک دلار و 81 سنت بوده که نشان دهنده افزایش بیش از 26 درصدی قیمت این محصول است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت برای واردات روغن خام

افزایش قیمت برای واردات روغن خام