مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 09:242023-02-20اقتصادي

چرا مصری ها رتبه اول خرمای جهان را دارند؟


در ایران و در کانون اصلی تولید خرما یعنی هرمزگان به طور متوسط در هر هکتار نخیلات 5 تن برداشت خرما صورت می گیرد اما در مصر این میزان تا 28 تُن هم می رسد! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد رضا شیخ زاده سرپرست باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان امروز در حاشیه عملیات گرده افشانی نخلستان های هرمزگان اظهار کرد: گرده افشانی خرما از مهم ترین فعالیت ها برای تولید خرمای مرغوب و اقتصادی بوده و هم اکنون درحال انجام است و تا نیمه فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی عنوان کرد: گرده افشانی نخلستان ها بیشتر به صورت سنتی و دستی و به شکل گذاشتن گرده نر بین خوشه های ماده انجام می شود.

سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان همچنین با تاکید بر تولید سالانه بیش از 198 هزار تن انواع خرما در این استان تصریح کرد: خرمای هرمزگان علاوه بر مصرف داخلی به سایر کشورهای همسایه و آسیای میانه و اروپا صادر می شود.

شیخ زاده یادآور شد: پیارم، خاصویی، برحی، زاهدی، خنیزی، مرداسنگ، مضافتی و کریته از مهم ترین خرمای کشت شده در استان هرمزگان است.

متوسط تولید جهان چقدر است؟ میانگین تولید خرما در جهان 6 هزار و 252 کیلوگرم در هر هکتار است اما با استفاده از روش های نوین، تعدادی از کشورها نظیر مصر توانسته اند میزان تولید خرمای خود را از هر هکتار به ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مصری ها رتبه اول خرمای جهان را دارند؟

چرا مصری ها رتبه اول خرمای جهان را دارند؟