مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 09:352023-02-20اقتصادي

افزایش پلکانی تولید میگو در بوشهر/ظرفیت پرورش به 44 هزارتن می رسد


نیمی از میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می شود و با برنامه ریزی صورت گرفته ظرفیت تولید در این استان به صورت پلکانی افزایش می یابد و سال آینده به 44 هزار تن در سال می رسد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان بوشهر به عنوان قطب تولید و پرورش میگو شناخته می شود و حدود نیمی از تولید میگوی کشور را بر عهده دارد که روند افزایش تولید در این استان آغاز شده است.

پرورش میگو یک فعالیت درآمدزا، اشتغال آفرین و ارزآور برای کشور است که با حمایت لازم برای توسعه زیرساخت ها در این زمینه می توان به رفع بیکاری و توسعه چشمگیر اشتغال امیدوار بود.

در استان بوشهر از سال ها پیش مطالعاتی برای شناسایی اراضی مستعد برای آبزی پروری در نوار ساحلی آغاز شده و فرصت های مناسب شناسایی و در حال بررسی مطالعاتی برای واگذاری به سرمایه گذاران است.

هرچند انتقادهایی در مورد نحوه واگذاری اراضی پرورش میگو به سرمایه گذاران وجود دارد و جوانان متقاضی نتوانسته اند به خوبی از این فرصت ها بهره مند شوند، ولی توسعه اراضی پرورش میگو دستاوردهای خوبی را در پی خواهد داشت.

توسعه آبزی پروری در استان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پرورش میگو یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی در استان بوشهر است که نقش مهمی در درآمدزایی و اشتغا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش پلکانی تولید میگو در بوشهر/ظرفیت پرورش به 44 هزارتن می رسد

افزایش پلکانی تولید میگو در بوشهر/ظرفیت پرورش به 44 هزارتن می رسد