مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 09:352023-02-20فرهنگي

انتقاد به تغییرات در کتاب های نویسنده محبوب


ناشر بریتانیایی آثار «رولد دال» از سوی گروهی از منتقدان به سانسور بخش هایی از آثار این نویسنده از جمله «چارلی و کارخانه شکلات سازی» و «ماتیلدا» متهم شده است.

- ناشر بریتانیایی آثار رولد دال از سوی گروهی از منتقدان به سانسور بخش هایی از آثار این نویسنده از جمله چارلی و کارخانه شکلات سازی و ماتیلدا متهم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، بررسی چاپ های جدید کتاب های کلاسیک کودکان نوشته رولد دال که هم اکنون در فروشگاه ها عرضه شده اند، نشان می دهد که برخی بخش های مربوط به وزن، سلامت روان، جنسیت و نژاد تغییر داده شده اند.

این تغییرات توسط انتشارات پافین یکی از زیرشاخه های انتشارات پنگوئن رندوم هاوس اعمال شده است و نخستین بار روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا این تغییرات را گزارش داد.

منتقدان به این تغییرات معتقدند انتشارات این کار را برای قابل قبول تر کردن کتاب های این نویسنده برای نسل جدید انجام داده است.

شخصیت آگوستوس گلوپ ، که رقیب پرخور چارلی در چارلی و کارخانه شکلات سازی بود، در چاپ جدید این کتاب که نخستین بار در سال 1964 منتشر شد، دیگر بسیار چاق نیست، بلکه بسیار بزرگ است.

همچنین در چاپ جدید کتاب جادوگرها ، یک زن ماوراء الطبیعه که خود را به عنوان یک زن معمولی نشان می دهد می تواند به جای صندوقدار در سوپرمارکت یا تایپیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد به تغییرات در کتاب های نویسنده محبوب

انتقاد به تغییرات در کتاب های نویسنده محبوب