مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 09:372023-02-20پزشكي

نظارت بر روند اجرای طرح تولید نان کامل در شیراز


رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظارت کارشناسان تغذیه بر نانوایی های مجری طرح تولید نان کامل خبر داد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مریم مهارت گفت: نان کامل حاوی سبوس و جوانه، در مقایسه با نان های تهیه شده با آرد سفید دارای مقادیر ناچیز سبوس و فاقد جوانه، از ارزش تغذیه ای بالاتری برخوردار است و می تواند بخش مهمی از عناصر معدنی و ویتامین های موردنیاز روزانه بدن مانند ویتامین های گروهB ، ویتامین E، منیزیم، آهن، روی، سلنیوم، مس و منگنز را تامین کند.

او افزود: تحقیقات بسیاری نشان داده است مصرف نان کامل به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان های دستگاه گوارش کمک می کند.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با توجه به اهمیت مصرف نان کامل و اثرات آن بر سلامتی، توصیه به مصرف این نوع نان در جمعیت عمومی یک امر ضروری است و در همین راستا، گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای سال 1401 اقدام به برنامه ریزی و برگزاری 125 نشست آموزشی با حضور دو هزار و 644 نفر از نانوایان، دانش آموزان، عموم مردم، کارکنان اداری، ارائه دهندگان خدمت و رابطان سلامت و نانوایان کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت بر روند اجرای طرح تولید نان کامل در شیراز

نظارت بر روند اجرای طرح تولید نان کامل در شیراز