مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 10:402023-02-20اقتصادي

چرا توافقات اقتصادی ایران و چین محرمانه است؟


رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نتایج سفر ابراهیم رییسی به چین گفت: باتوجه به تأکید رییس جمهور، توافقات و قراردادهای این سفر طی دو ماه آینده وارد فاز اجرایی شده و اثرات مثبت آن در اقتصاد کشور بروز خواهد یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که سفر اخیر رییس جمهور به همراه مقامات بلندپایه به کشور چین می تواند دستاورد های مهم اقتصادی به همراه داشته باشد؛ البته برای تحقق اهداف این سفر می بایست در اجرای قراردادها، موافقت نامه ها و مباحث تجاری دقیق بوده و پیش نیاز های اجرایی آن موردتوجه مسئولان کشور قرار گیرد.

بنا بر پیش بینی سفیر سابق ایران در چین، روابط تجاری 2 کشور می تواند به صورت ویژه ای افزایش یابد، جواد منصوری سفیر اسبق ایران در چین دراین رابطه به تسنیم می گوید: حجم روابط دو کشور ظرف یکی دو سال آینده را می توان حدود 40 میلیارد دلار و در چهار پنج سال آینده 50 تا 60 میلیارد دلار پیش بینی کرد؛ این موضوع از ابعاد فنی و اقتصادی و تجاری و توسعه روابط علمی فنی برای هر دو طرف اهمیت بالایی دارد.

توسعه روابط اقتصادی در دستور کار ایران و چین در همین راستا، علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت  در گفتگو با رادیو اقتصاد در خصوص بررسی دستاورد های سفر رییس جمهور به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا توافقات اقتصادی ایران و چین محرمانه است؟

چرا توافقات اقتصادی ایران و چین محرمانه است؟