مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 15:302023-02-20اقتصادي

تاثیر روانی دلیل افزایش نرخ ارز در بازار


تبلیغات علیه ایران جو روانی ایجاد کرده است و مردم را به سمت خرید ارز سوق داده است.

- فریدون مجلسی، دیپلمات سابق در خصوص افزایش نرخ دلار به مهر گفت: در واقع آنچه اتفاق افتاده است کاهش ارزش ریال است و نه افزایش نرخ دلار که این موضوع موجب می شود فشارهای اقتصادی بر روی مردم روزانه بیشتر شود.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر اروپا و آمریکا علیه ایران شروع به تبلیغات سو کرده اند که این تبلیغات اثرات روانی بر روی مردم گذاشته و باعث شده تا مردم به سمت خرید ارز بروند تا ارزش سرمایه خود را حفظ کنند و به نظر می آید که این برنامه ریزی ها برای ایجاد جو روانی باعث شده تا حباب در دلار ایجاد شود.

این دیپلمات سابق در ادامه در خصوص اینکه اگر تحریم ها برداشته شود یا اینکه اف ای تی اف به تصویب برسد می تواند قیمت ارز را کنترل کند گفت: در کوتاه مدت تأثیر دارد اما اف ای تی اف به تنهایی تأثیری ندارد چرا که اگر اف ای تی اف را هم تصویب کنیم تا وقتی تحریم ها باشد نیم توان تجارتی انجام داده شود بنابراین روی نرخ ارز هم تأثیری نخواهد داشت.

فریدون مجلسی در خصوص عملکرد بانک مرکزی بر روی نرخ ارز گفت: بانک مرکزی به تنهایی تصمیم گیرنده نیست و تا وقتی که اروپا و آمریکا تحریم ها را ادامه دهند این روند افزایشی نرخ ارز ادامه دار خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر روانی دلیل افزایش نرخ ارز در بازار

تاثیر روانی دلیل افزایش نرخ ارز در بازار