مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 15:382023-02-20اقتصادي

ناشران نباید از ظرفیت جهان عرب برای صادرات کتاب دین غافل شوند


صادرات کتاب ایران به دیگر کشورها حدود 50 میلیارد تومان است درحالی که ظرفیت صادرات کتاب به میزان 50 هزار میلیارد دلار هم وجود دارد و علت استفاده نکردن از این ظرفیت این است که ناشران توجهی به زبان بین الملل ندارند و دولت هم از این حوزه حمایت نمی کند.

- حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه صادرات کتاب یک ظرفیت مهم برای ناشران است، اظهار کرد: صادرات کتاب ظرفیتی فرهنگی و اقتصادی است و زمانی که به کشورهای مقصد نگاه می کنیم متوجه می شویم که چقدر این کشورها به کتاب نیاز دارند و در این عرصه منافع اقتصادی قابل توجهی برای ناشران وجود دارد.

وی ادامه داد: وقتی یک کتاب به چاپ می رسد کار اصلی انجام شده است و آن کتاب برای صادرات به دیگر کشورها فقط باید ترجمه شود که انجام ترجمه و صادرات می تواند در افزایش سود اثر بسیار تاثیرگذار باشد.

مدیر انتشارات جمال با بیان اینکه امروز کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله لبنان تشنه کتاب هستند، گفت: انتشارات جمال در عراق و لبنان وکیل دارد و در بحرین و عربستان سعودی هم همکار دارد و در نمایشگاه های خلیج فارس نیز حضور یافته و از ظرفیت صادرات کتاب استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه محصولات انتشارات جمال به 13 زبان مختلف ترجمه شده است، مطرح کرد: ما 500 مورد واگذاری رایت داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناشران نباید از ظرفیت جهان عرب برای صادرات کتاب دین غافل شوند

ناشران نباید از ظرفیت جهان عرب برای صادرات کتاب دین غافل شوند