مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 16:062023-02-20اقتصادي

سوت قطار رشت-کاسپین خرداد 1402 به صدا در می آید


معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت درباره روش تامین مالی خط آهن رشت – کاسپین گفت: این راه آهن از محل بودجه تامین منابع می شود و برنامه مان این است که بتوانیم حداکثر تا بهار سال آینده این پروژه ریلی را به بهره برداری برسانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پروژه راه آهن رشت - کاسپین - انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی محسوب می شود که می تواند در تجارت کشور و منطقه خاورمیانه، آسیانه میانه و اوراسیا تحولی بزرگ ایجاد کند.

عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین در سال 1385 کلید خورد، اما تا سال 1398 فقط سه درصد پیشرفت فیزیکی داشت و عمده کار آن از سال 1398 از محل اعتبارات عمرانی ملی آغاز شده است.

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل ونقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب های آزاد بین المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

به صدا در آمدن سوت قطار رشت - کاسپین؛ خرداد 1402 به گزارش سایت قطره و به نقل ازوزارت راه و شهرسازی، حسین هاتف، پیمانکار پروژه خط آهن رشت – کاسپین با بیان اینکه این خط آهن با 76 درصد پیشرفت، در صورت تأمین اعتبار، خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد، گفت: ساخت این خط آهن به مسافت حدود 35 کیلومتر که از سال 139


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوت قطار رشت-کاسپین خرداد 1402 به صدا در می آید

سوت قطار رشت-کاسپین خرداد 1402 به صدا در می آید