مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 16:152023-02-20سياسي

کنفرانس امنیتی مونیخ در اوج قدرت داعش چه واکنشی داشت؟


یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه با تشریح ماهیت و رویکرد کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: تعداد کمی از کشورهای عضو ناتو، خاصه اعضای شورای امنیت در این کنفرانس شرکت می کردند و این محفل در سال های اخیر، - یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه با تشریح ماهیت و رویکرد کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: تعداد کمی از کشورهای عضو ناتو، خاصه اعضای شورای امنیت در این کنفرانس شرکت می کردند و این محفل در سال های اخیر، مکتب امنیتی غربی را به مداقه می گذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدرضا صدرالحسینی که با برنامه رویداد رادیو گفت وگو سخن می گفت، هدف از برپایی این کنفرانس را ترویج نگاه غربگرایانه به حوزه امنیت دانست که پس از فروپاشی شوروی، رو به گسترش گذاشت.

به گفته صدرالحسینی، توقع می رود چنین کنفرانسی در راستای امنیت جهانی به بحث و تبادل نظر بپردازد و محورهای اجرایی را مورد توصیه قرار دهد ولی در عمل دیدیم در زمانی که داعش برخاست و کشورهای مختلف را درنوردید و ادعای استقلال و پایتختی کرد، کنفرانس مونیخ هیچ واکنشی نشان نداد و لذا ماهیت خود را بیش از پیش نشان داد.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه، شنیدن دیدگاه های امنیتی برای همه کشورها را امری مورد نیاز عنوان کرد؛ حال آن که کنفرانس امنیتی مونیخ به عنوانِ مرکزی تاثیر گذار برای امنیت جهانی بروز و ظهور نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنفرانس امنیتی مونیخ در اوج قدرت داعش چه واکنشی داشت؟

کنفرانس امنیتی مونیخ در اوج قدرت داعش چه واکنشی داشت؟