مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 17:522023-02-20پزشكي

بیش از 95 درصد روستاییان خراسان رضوی تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار دارند


معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر با توجه به فعالیت خانه های بهداشت و نیز اجرای طرح پزشک خانواده روستایی در سطح روستاهای استان بیش از 95 درصد مردم تحت پوشش خدمات بهداشتی قراردادند.

- مجید جعفرنژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس بردسکن اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به فعالیت خانه های بهداشت و نیز اجرای طرح پزشک خانواده روستایی در سطح روستاهای استان بیش از 95 درصد مردم تحت پوشش خدمات بهداشتی قراردادند.

وی بابیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده شهری هم کمک بزرگی به داشتن جامعه ای سالم خواهد داشت، افزود: اجرای این طرح مورد تأکید دولت است و وزارت بهداشت به جد فرایندهای اجرای پزشک خانواده شهری را در دستور کار دارد که از اردیبهشت ماه در کشور عملیاتی می شود.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرگ ومیر مادران باردار در استان آمار آن به 10 در 100 هزار نفر رسیده است، افزود: در اوایل انقلاب 100 در 1000 نفر از مادران باردار جان خود را از دست می دادند.

وی با اشاره به استاندارد مراکز بهداشتی، درمانی و خانه های بهداشت گفت: به ازای هر یک هزار و 500 نفر در سطح کشور خانه بهداشت و مراکز بهداشتی فعال داریم.

جعفرنژاد گفت: یکی از ابزارهای کمکی به دانشگاه علوم پزشکی خبرنگاران هستند بنابراین برای اولین بار در کشور طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 95 درصد روستاییان خراسان رضوی تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار دارند

بیش از 95 درصد روستاییان خراسان رضوی تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار دارند