مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 20:502023-02-20سياسي

شورای نگهبان فراجناحی عمل خواهد کرد


برای شورای نگهبان، اصلاح طلب و اصولگرا بودن نامزدها، معیار نیست و مثل همه دوره های گذشته، طبق شاخص هایی که در قانون مشخص شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سیامک ره پیک، قائم مقام دبیر و عضو حقوقدان شورای نگهبان، در گفتگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به نگاه فراجناحی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان، در تمام سال های گذشته، مطابق قانون به بررسی صلاحیت ها پرداخته و هیچ نگاه سیاسی و جناحی را در این امر دخالت نداده است.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: همانگونه که سخنگوی محترم شورا در نشست خبری اشاره کردند، در 44 سال گذشته جریان های سیاسی مختلف با سلایق مختلفی روی کار آمدند و در انتخابات ها حضور داشتند.

شورای نگهبان نیز تلاش داشته بر مبنای قانون کار خودش را انجام بدهد و حالا نیز باید دید که شرایط اصلاح قانون انتخابات چگونه پیش خواهد رفت تا شورا مطابق قانون جدید به بررسی صلاحیت ها بپردازد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، تاکید کرد: برای شورای نگهبان، اصلاح طلب و اصولگرا بودن نامزدها، معیار نیست و در انتخابات پیش رو نیز، طبق شاخص هایی که در قانون مشخص شده است، صلاحیت نامزدها را بررسی خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان فراجناحی عمل خواهد کرد

شورای نگهبان فراجناحی عمل خواهد کرد