مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 21:352023-02-20سياسي

واکنش فریدون عباسی به ادعای غنی سازی 84 درصدی


ما برنامه ساخت پیشران های هسته ای را داریم، منظورم از پیشران، زیردریایی های هسته ای است، زیردریایی هایی که رانش آنها توسط راکتور هسته ای صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، در آستانه نشست شورای حکام در وین شیطنت ها در مورد پرونده هسته ای ایران شدت گرفته و در آخرین واکنش ها از شناسایی اورانیوم با غنای 84 درصد سخن به میان آمده است، امری که تاکنون هنوز تکذیب نشده، ولی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور از آن به عنوان سیاه نمایی و تحریف حقایق یاد کرد و گفت که وجود ذره یا ذرات اورانیوم بالاتر از 60 درصد، در فرآیند غنی سازی به معنی غنی سازیِ بالای 60 درصد نیست.

در پی این موضوع جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در توییتی خواهان همکاری فوری ایران با آژانس انرژی هسته ای شد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در صفحه توییترش نوشت: از گزارش های اخیر در رسانه ها درباره سطح غنی سازی اورانیوم در ایران باخبر است و اطلاعات مقتضی را به شورای حکام ارائه خواهد کرد.

همچنین مدیر کل آژانس با اذعان به اینکه ایران تا بدین لحظه هیچ سلاح هسته ای نساخته، گفت: ایران 70 کیلوگرم اورانیوم غنی سازی شده با خلوص 60 درصد و 100 کیلوگرم اورانیوم غنی سازی شده با خلوص 20 درصد در اختیار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش فریدون عباسی به ادعای غنی سازی 84 درصدی

واکنش فریدون عباسی به ادعای غنی سازی 84 درصدی