مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 06:302023-02-21اقتصادي

گوگل در آستانه پرواز یا سقوط


در حالی که ربات های گفتگوگر و نویسنده هوش مصنوعی مانند ChatGPT نیاز به موتورهای جستجو را که کاملاً تحت سلطه شرکت گوگل است، دور می زنند، به نظر نمی رسد که گوگل بخواهد به همین راحتی پا پس بکشد و برتری خود در دنیای فناوری را به سادگی از دست بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از کانورسیشن، پس از اینکه ربات چت هوش مصنوعی جدید شرکت مادر گوگل یعنی الفبت(Alphabet) در تیزر تبلیغاتی معرفی ربات هوش مصنوعی خود موسوم به بارد (Bard)، پاسخ به یک پرسش در حوزه نجوم را اشتباه داد، 100 میلیارد دلار یا تقریبا یک دهم ارزش بازار خود را از دست داد.

این ربات ادعا کرد که تلسکوپ فضایی جیمز وب اولین عکس ها را از سیارات خارج از منظومه شمسی گرفته است، در حالی که در واقع این تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه جنوبی اروپا بود که این مهم را به انجام رساند.

در همان زمان، شرکت مایکروسافت با اعلام اینکه ChatGPT را در موتور جستجوی بینگ، برنامه های آفیس و تیمز(Teams) ادغام می کند، شاهد افزایش سه درصدی سهام خود بود.

مایکروسافت یکی از سهامداران قابل توجه شرکت OpenAI، شرکت سازنده ربات هوش مصنوعی ChatGPT است.

اکنون بسیاری می پرسند که آیا ما شاهد لحظه افول گوگل یا اصطلاحا لحظه ی کداکِ گوگل هستیم؟ این اصطلاح در واقع به مرگ برند معروف غول دوربین سازی آمریکایی (Kodak) با رواج دوربین های دیجیتالی اشاره دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوگل در آستانه پرواز یا سقوط

گوگل در آستانه پرواز یا سقوط