مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 09:102023-02-21پزشكي

ثبت کشوری اطلاعات بیماران مسلول


سل یکی از بیماری های عفونی دیرینه انسان است که با وجود روش های نوین برای تشخیص و درمان آن، هنوز هم انتشار گسترده ای دارد.

کشور ما در منطقه ای قرار دارد که همسایگان آن کشورهایی با میزان بروز بالای بیماری سل هستند که این خود می تواند مشکلات ناشی از این بیماری را در کشور افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، برای کنترل بیماران سل باید سیستمی در نظر گرفته شود که بیماران مشکوک به سهولت به آزمایشگاه و درمان صحیح دسترسی داشته باشند.

در این زمینه بخش سل و تحقیقات ریوی انستیتو پاستور ایران در سال 1338 پایه گذاری شد.

این بخش از قدیمی ترین و مهم ترین مراکز تشخیصی و مطالعاتی بیماری سل در کشور است که در طول بیش از 60 سال گذشته نقش مهمی در کنترل این بیماری در ایران داشته است.

این بخش با پذیرش سالانه ده ها بیمار مشکوک به سل و فعالیت های خدماتی، تشخیصی و تحقیقاتی و نیز همکاری بین المللی، منطقه ای و کشوری به بیماریابی هدف دار مبتنی بر استراتژی سازمان جهانی بهداشت کمک می کند.

تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی بیماری سل، آزمایشگاه های استاندارد اتاق تمیز، آزمایشگاه تشخیصی روتین سل و بانک های میکروبی سویه های توبرکلوزیس حساس و مقاوم به دارو، بخشی از فعالیت های تخصصی سخت افزاری و تجهیزات این بخش را تشکیل می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت کشوری اطلاعات بیماران مسلول

ثبت کشوری اطلاعات بیماران مسلول