مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 10:452023-02-21پزشكي

بیماری هایی که در زمستان و بهار شیوع پیدا می کنند


یک پزشک عمومی در چهارمحال و بختیاری گفت: افراد مبتلا به بیماری های آبله مرغان و اوریون می توانند این بیماری ها را از طریق تنفس به دیگران انتقال دهند اما بیماری زونا سرایت بالایی ندارد و از طریق تنفس منتقل نمی شود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک پزشک عمومی در چهارمحال و بختیاری گفت: افراد مبتلا به بیماری های آبله مرغان و اوریون می توانند این بیماری ها را از طریق تنفس به دیگران انتقال دهند اما بیماری زونا سرایت بالایی ندارد و از طریق تنفس منتقل نمی شود.

علی اکبر نادری در گفت وگو با ایسنا درخصوص بیماری های آبله مرغان، زونا و اوریون با اشاره به اینکه اواخر زمستان تا اواخر فصل بهار ابتلا به بیماری اوریون و آبله مرغان افزایش پیدا می کند، اظهار کرد: آبله مرغان یک نوع بیماری ویروسی به شمار می آید که علائم آن ایجاد بثورات پوستی و بروز تب است، ابتلا به آبله مرغان در سنین کودکی رواج بیشتری دارد و افراد تنها یک بار در طول زندگی به آبله مرغان مبتلا می شوند.

این پزشک عمومی افزود: آبله مرغان درمان مخصوصی ندارد و درواقع از جمله بیماری های خود محدود شونده محسوب می شود اما افراد مبتلا می توانند برای قطع شدن تب و خارش به پزشک مراجعه کرده و دارو مصرف کنند البته درصورتی که علائم بیمار تشدید شوند و حالاتی همچون سرگیجه و عدم تعادل در فرد ایجاد ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری هایی که در زمستان و بهار شیوع پیدا می کنند

بیماری هایی که در زمستان و بهار شیوع پیدا می کنند