مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 11:302023-02-21سياسي

طرح اعمال محدودیت برای انتصاب دوتابعیتی ها بررسی شد


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی طرح اصلاح مواد 982 و 989 مبنی بر ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف در این کمیسیون خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این جلسه با حضور نمایندگانی از دستگاه های امنیتی، وزارت خارجه و فرماندهی انتظامی و مرکز پژوهش های مجلس برای بررسی طرح اصلاح مواد 982 و 989 قانون مدنی تشکیل شد.

بر اساس این طرح، شرایط افرادی که قرار است در جایگاه های حساس حاکمیتی مانند معاون و مشاور رییس جمهور، رییس قوه قضاییه یا دادستان کل کشور یا ریاست دیوان عالی کشور و پست های دولتی مانند وزیر و معاونان وزیر قرار گیرند، اصلاح می شود.

وی توضیح داد: بر اساس این طرح افرادی که تابعیت ایران را اکتساب می کنند و اصالتاً ایرانی نیستند برای رسیدن در جایگاه های نام برده محدودیت هایی خواهند داشت؛ این طرح جزییات متعددی دارد و رسیدگی به آن و سایر پیشنهادهای دریافتی به بعد از برسی لایحه بودجه در مجلس موکول شد.

عمویی گفت: شبیب جویجری، حسن همتی و ابراهیم عزیزی به عنوان اعضای کمیسیون امنیت ملی در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم انتخاب شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح اعمال محدودیت برای انتصاب دوتابعیتی ها بررسی شد

طرح اعمال محدودیت برای انتصاب دوتابعیتی ها بررسی شد