مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اسفند 1401 ساعت 12:002023-02-21اقتصادي

آغاز پایش ملخ صحرایی در اراضی کشاورزی خرمشهر


تاکنون هیچ موردی از هجوم ملخ صحرایی در اراضی کشاورزی خرمشهر دیده نشده است.

- ایسنا/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: تاکنون هیچ موردی از هجوم ملخ صحرایی در اراضی کشاورزی خرمشهر دیده نشده است.

کیوان طرفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت پایش هجوم ملخ ها به مزارع خرمشهر اظهار کرد: با توجه به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر پیش بینی فائو (سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد) در خصوص هجوم احتمالی ملخ صحرایی به کشور در اردیبهشت سال آینده، فعالیت تیم های پایش در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فعالیت اکیپ های پایش ملخ صحرایی در شهرستان به صورت جدی آغاز شده است، افزود: 5 اکیپ به طور روزانه پایش و ردیابی ملخ صحرایی را در مزارع خرمشهر انجام می دهند.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: تمام تمهیدات لازم برای پایش ملخ دریایی (صحرایی) در مزارع شهرستان از سوی گروه ها و نیروهای جهادکشاورزی پیش بینی شده است و مرتبا در حال رصد وضعیت هستیم.

طرفی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از هجوم ملخ صحرایی در اراضی کشاورزی خرمشهر دیده نشده است، گفت: بر اساس معیارهای سازمان خواروبار جهانی اگر احتمال پنج درصدی حمله ملخ صحرایی وجود داشته باشد باید 100 درصد آمادگی برای مبارزه با آن تدارک دیده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز پایش ملخ صحرایی در اراضی کشاورزی خرمشهر

آغاز پایش ملخ صحرایی در اراضی کشاورزی خرمشهر